دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

متولی آستان مقدس علوی گفت: توصیه‌های دینی متعلق به فطرت الهی و خضوع انسان در برابر قوانین الهی است که خداوند متعال انسان را طبق آن آفریده تا به کمال خویش برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ضیاء‌الدین زین‌الدین، در نشست هفتگی خود با کارکنان آستان مقدس علوی و در سلسله بحث‌های خود درباره مشروعیت زیارت قبور ائمه علیهم السلام ابراز داشت: برخی روایات معصومین علیهم السلام انسان را به زیارت تشویق می‌کند، برخی روایات دیگر نیز وجود دارد که ویژگی ها و شرایطی را برای زیارت ذکر می‌کند که ترک آنها برای زائر جایز نیست و هر دو حالت متعلق به فطرت الهی و خضوع انسان در برابر قوانین الهی است که خداوند متعال انسان را طبق آن آفریده تا به کمال خویش برسد.

وی ادامه داد: تمام ادله شرعی در مورد لزوم انجام عبادت اطلاق دارد و پس از آن شرایط و ضوابطی مطرح میشود که باید هنگام عبادت توسط مؤمن رعایت شود. اسلام از لحاظ نوع نگرش خود به عبادات با سایر مرام‌های فکری متفاوت است؛ چرا که خداوند متعال انسان را بر فطرت عبادت آفریده و هر چیزی را نیز بر حسب وظیفه و کارکرد خود آفریده همچون چشم وگوش و هر چیزی در این عالم مقهور قوانین الهی است که حکمت خداوند آن را مقدر ساخته است.

شیخ زین‌الدین ادامه داد: انسان طبق آفرینش الهی، بدن و عقل دارد و قانونی که انسان از آن پیروی می‌کند، این است که مختار باشد و طبق اختیار خود بهترین راه را برای خود برگزیند. پس دین الهی همان دینی است که خداوند متعال پیامبر خویش را به آن دین برای بشریت مبعوث ساخت، بشریتی که در هر عصر به چیزی نیاز دارد که وی را به کمال حقیقی خود برساند. از این رو تعالیم الهی قوانینی است که انسان به وسیله آنها، به کمال خویش دست می‌یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha